2008/08/16

Iriomote 西表島 2 イダの浜


Ida Beach. There were few people in this beach, I counted only twelve people.
イダの浜。ホントきれいです。
浜には小さい子どもを連れた1家族。大学生くらいの女性4人グループ。外国人カップル。男性1人。そして私。たった12人でした。


I wanted to try snorkeling, but a rental shop was closed. I changed into swimming suit in the bush, strolled on the shore.
ちょっとシュノーケルしてみようかなと、海の家に行くと休館中。
木陰で着替えて、波打ち際で遊びました。





There were tropical plants in the beach. One of them was Adan which I had seen in Amami in 2007.
浜には、南国の植物たち。
奄美大島で見かけたアダンの木。熟れている実を見たのは、初めてでした。奄美大島で出会ったおじさまは、子どもの頃にはアダンの実を食べていたと言っていました。



Calystegia soldanella
ハマヒルガオ。



There were other pretty flowers.
他にも、花が咲いていました。






It was a really nice beach!
浮島に来てみて良かった!

0 件のコメント: