2008/08/13

Iriomote 西表島 1 浮島


July 9, I went around in Iriomote by a rental bicycle. At first, I headed to Ukishima where I had heard as a beautiful place at the previous trip in Iriomote. I got caught in a shower, but it was pleasant wet under the strong sunshine.

YHでは、「どちらから来られたのですか?」「明日はどこへ行かれるのですか?」とあちこちで会話が始まる。旅行出発前にツアーの予約してきたという人が多くて、「まだ予定立ててないのですか」と言われながら、念願のサガリバナのツアーは3日目の早朝にと電話予約。2日目はレンタサイクルでぶらぶらすることにした。
まず向かったのは、前回の西表島の旅で「きれいだったよ」と同室者に聞いた船浮。YHから、船浮行きの定期船が出ている白浜まで、自転車を飛ばしました。途中で通り雨がありましたが、日差しの強い西表島では身体が少し濡れた方が涼しいし、濡れてもすぐ乾きます。暗いトンネルを抜けると、白浜港でした。


People were waiting for a boat for Ukishima at Shirahama. I noticed this signboard of Ida Beach, decided to go there.
白浜港では約10人待っていました。ここの看板で "イダの浜" を知り、行ってみようと思いました。


I took this boat for Ukishima.
定期船がやってきました。乗船の時に「どんなところか、知らずに行くんです」と話すと、「なんにもないところが、いいと思いますよ。楽しんできてください。」と。


It took ten minutes to get to Ukishima.
船で10分。もうすぐ浮島です。


There was a small village.
小さな集落がありました。


I walked through the village, headed to Ida Beach.
集落からイダの浜へ向かいました。




This place must has been used since long time ago.
この水場は、昔から使われてきたのでしょう。




I walked for about ten minutes.
約10分歩きました。


This breathtaking view appeared.
突然、正面に砂浜が現れました。

0 件のコメント: