2008/02/16

Otaru 小樽冬景色


My father told me that he wanted to go to Otaru, so we visited Otaru. We visited Otaru last summer, and Otaru became his favorite place at the time.
父のリクエストで、小樽へ行ってみました。以前訪れた小樽の冬まつり「小樽雪あかりの路」では、この運河の水面に明かりが浮かんで幻想的でした。


This day was just before the opening day of the winter festival in Otaru, Otaru-Yukiakari-no-michi. People were making snow statues for the festival.
運河沿いでは、オブジェの製作中。この日は「小樽雪あかりの路」の前日でした。


You can eat delicious seafood at restaurants and sushi shops in Otaru. I had Uni-don, it was so nice. And scallops, Japanese cockles, oysters and crabs were cooked at shops in front of people. The good small attracted me, and I had a Japanese cockle. Delicious!
There were many traditional buildings.
小樽のレストランや寿司屋には海の幸がいっぱい。ウニ丼を頂きました。一年分のウニを一気に食した気分。幸せでした。店頭でホタテ、牡蠣、ツブ貝、トリ貝、カニなどを選んで目の前で焼いてくれるところがあり、ツブ貝を頂きましたが、とても美味しい!!
小樽は倉庫や古い建物があり、そんな建物を眺めたり、お店をのぞいたりと、楽しいお散歩になりました。

0 件のコメント: