2011/11/14

Greenland クルスク 4

 We visited a church.
教会


 Then we watched a demonstration of kayaking. They used to hunt from their kayaks.
次に、カヤックの実演を見学。以前は、こうやって狩りをしていたのですね。



 Then we visited a house. He explained their culture and showed us their clothes. 
地元の人が、生活について説明してくれました。

 I tried to eat a piece of dried seal meat.
初めてアザラシの干し肉を食べました。。。
 Formal costume.
たしか、女性の正装です。暖かそうです。


 Seal's fur.
たしか、アザラシの皮で作った上着。
 It's his knife.
ナイフ
 It's a glove made by polar bear fur.
シロクマの手袋。

We walked back to the airport. We stayed in Kulusuk for four hours. It was a short time, but I had a great experience. 
たくさん話をしてくれました。最後は、ガイドが「もう時間だから行かないと」
さあ、まちから空港まで2km以上あります。大急ぎで歩いて戻って、空港に着いたのは出発5分前! 
グリーンランド滞在4時間。貴重な体験でした。

0 件のコメント: