2009/03/05

Asahiyama Zoo 1


I visited Asahiyama Zoo in Asahikawa on February 9. I've visited here in summer.
I arrived at the zoo 20 minutes before the opening time.

旭山動物園を訪れたのは、2月9日。冬に訪れるのは初めて。夏の旭山動物園
冬まつり期間の無料シャトルバスもありましたが、「旭山動物園きっぷ」にバス乗車券も付いていたので、早めのバスで動物園へ。
開門を20分程待って、入園。


Penguins looked like flying in the sky.
ぺんぎん館へ行くと、おじさまカメラマンが2人だけ。5分程、空飛ぶペンギンたちを眺めていました。


Seals were swimming comfortably.
あざらし館は、大人気。


Seals sometimes came up to the surface of the water.
水槽では、アザラシたちが時々浮び上がっていました。


Seals showed up from the water.
外に出ると。いました、アザラシたち。



I had been looking forward to penguins parade on the snow.
冬の動物園で一番楽しみにしていた、ペンギンのお散歩。30分くらい前には、もう人々は集まり始めていました。
10分くらい前に、ペンギンたちが整列していました。「早く行こうよ〜」


Penguins started walking.
お散歩、スタート。


Two kinds of penguins were walking. One of them passed just in front of me, I was excited.
2羽のゼンツーペンギンは、楽しそうにぴよんこぴよんこ、先頭を歩きます。
キングペンギンは、のっしのっし。
一羽が、観客のすぐ前を歩きます。目の前を通り過ぎた時は、大感激でした。




They kept walking for about 30 minutes.
後ろ姿も、かわいい。

0 件のコメント: