2006/11/26

Yakushima -Yakushima land- ヤクシマランド4


I walked back to 50 minutes course. There was Budda-sugi, estimated 1800 years old.
I spent some time with Budda-sugi.
I didn’t meet anyone except deer in 150 minutes course. It was the precious time I “talked to” the nature. I sometimes stopped walking and listened to the sounds of the nature. They were hiding behind my footsteps, such as the sound of stream, winds and rustling leaves. Then I felt like something talked to me.
I told a Korean woman about that at YH. She was surprised and said “I’m interested in the story. What did you say?” I couldn’t explain to her, “I just felt...”

50分コースまで戻ると、仏陀杉が出迎えてくれる。“ヤクシマランドの縄文杉”という雰囲気があり、素敵な杉。推定樹齢1800年。周囲8m。
誰もいない静かな森で、しばらく仏陀杉と過ごした。
ここまでの150分コースでは、ヤクシカには出会ったけど人には会わなかった。自然との対話を楽しむことができた日でした。
大自然の中でひとりぼっちでいる時、足を止めて耳を傾けます。すると、自分の足音にかき消されていた音も聞こえてくる。
小さな流れの音、葉の重なりあう音、風の音など。。。
そして、何かが私に語りかけてくるように感じる。自然との対話。
YHで韓国人とそのような話をした時、「何を話しましたか?興味があります。」と聞かれて、返答に困った。
この感覚は日本人に特有なのでしょうね。



1 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

お忙しいようですね。
今日は、三木まで神姫バスにのりました。
懐かしい病院でした。
まさのぶは宿題もせず、遊びに行きました。