2012/11/04

Unzen 雲仙 紅葉

 It took about 30 minutes from Obama Onsen to Unzen Onsen by bus. Then I took a minibus from Unzen Onsen to Nita Pass.
小浜温泉からバス約30分で雲仙温泉。そこから乗り合いタクシー約20分で仁田峠の駐車場です。乗り合いタクシーは1日3便で、30分前までの予約が必要。
 On the sunny day, you must see the town of Shimabara and the ocean.
ロープウエイ乗り場からは、普賢岳の火砕流跡が見えました。天気が良ければ、島原の街や海が見えるのでしょう。
 I went up by ropeway.
ロープウエイに乗りました。
 If the weather is not bad, you might see the peak where erupted repeatedly from 1990 to 1995.
向こうの木のないところが平成新山。噴火口、溶岩ドームがあった場所です。
 It was the best season for autumn color. 
ちょうど紅葉の季節でしたが、霧が邪魔をします。


 I took off the ropeway. It was surrounded by fog.
ロープウエイから降りると、下は真っ白。
 I couldn't see anything from the observation point.
展望台からは、何も見えませんでした。
 I took a walk on a pathway.
辺りをてくてくお散歩。紅葉を楽しみます。



 I turned back halfway because of thick fog and strong winds.
普賢岳まで行きたかったのですが深い霧と強い風、そして雨が降ってきそうなので、引き返しました。
 These flowers usually come out in spring.
季節外れのツツジの花。


When I went back to the ropeway, rain began to fall. I'll visit here again. 
ロープウエイ乗り場まで戻ってきました。
またいつか、お散歩にやって来ましょう。

0 件のコメント: