2012/10/31

Obama Onsen 小浜温泉

 I visited Unzen in Nagasaki prefecture to see autumn color. 
Before visiting Unzen, I stayed at Obama Onsen.
島原半島の雲仙。紅葉が美しいと知って、行ってみました。
雲仙温泉で2泊では、お財布がちょっと。。。 最初の1泊は小浜温泉にしました。
長崎空港から諫早経由でバス約1時間40分。途中、棚田が美しい地区がありました。
 The sunset was beautiful.
夕焼けが美しい。
 There was a hot spring in a park.
公園にある温泉。
 It was a long Ashiyu place, many people soaked their feet in the hot spring and enjoyed the sunset.
全長105mの、長ーい足湯。夕焼けを見ながら。
 People bring food, cook them by the steam.
蒸し場。とうもろこし10分など、目安の時間が書いてあります。
 There was a pathway. If I had a time, I could've strolled around.
お散歩できる小道。
 Guzoni, there were many ingredients in this pot. I've had it before.
島原といえば、具雑煮。いろいろな具が入っています。
島原市でもいただきました~。
 Obama Onsen has a long history. There was a traditional inn. 
辺りには、歴史ありそうな老舗旅館もありました。

These roadside trees were Jacaranda. The flower come out in June.
街路樹に、ジャカランダ。6月には、紫の美しい花が咲くそうです。

0 件のコメント: