2012/11/13

Unzen Onsen 雲仙温泉 3

 There is a pathway between Satsunohara and Shojigoku. It was difficult to find the entrance to the pathway, I asked a local woman.
札の原地区と小地獄の間には、素敵なお散歩道がありました。
札の原地区からの入り口は分かりにくく、地元の人に聞いてやっと発見。
 There was a sign of Issaikyo-no-Taki「一切経ノ滝」
「一切経ノ滝」という標識。
 It was a pleasant walking.
緑と木漏れ日。
 I went to Chiondo by the pathway.
途中、知恩洞へ寄りました。


 It's a natural tunnel. 
自然のトンネル。
 I went back to the pathway. 
元の道に戻ります。急な下り坂。
 I sometimes looked back. There were moss-covered rocks.
振り返ると、苔のある景色。小地獄からの入り口の方が分かりやすいし、逆方向に歩いた方が良いかも。

 I crossed a stream.
小川を渡ったり。
 I arrived at a shrine.
祠がありました。

 There was a waterfall, Issaikyo-no-Taki, by the shrine.
一切経ノ滝。それは素敵な滝でした! しばらく自然に癒されます。




Unzen Onsen has not only hot spring, but also the great nature.
ここは旅館かしら。紅葉がきれいです。
雲仙は温泉や地獄だけでなく、見どころたっぷり、自然豊かな場所でした。

0 件のコメント: