2012/02/17

Tromso 街散歩 5

 I got off the cable car, walked toward a church with a triangular roof.
ロープウエイから降りて、住宅地をてくてくお散歩。トロムソの街や山の展望台から見えた、三角屋根の教会を目指します。家はかわいい。

 It took about ten minutes to the church.
ランドマークにもなっている、北極教会。


 The opening time was 16:00 ~ 18:00 in this time of the year.
この時期の開館は16~18時なので、入れませんでした。
 People were walking or jogging on the bridge. 
この教会は、美しい姿の橋の近くにあります。
 It's getting dark. I went back to the central city by bus.
辺りは、薄暗くなってきました。バスで街へ戻りました。
 I visited an aquarium, Polaria.
街から約10分歩くと、ポーラリア(北極圏水族館)

 The building was unique in shape. 
ドミノ倒しのような、不思議な建物です。
 It was a feeding time of seals.
ポーラリアでは、アシカショーもありました。ここは街の中心から近いこともあり、日本人観光客も見かけました。



Panoramic cinema (Northern lights and Arctic wilderness) was held every 30 minutes. When I was waiting for the start of the film, someone said to me "Hello, Yuki!" They were a couple I had met at the dog sledging tour! I was  happy to meet them again. They said they had enjoyed cruising in the morning. 
My Tromso trip was a short trip. But I had unforgettable experiences. 
オーロラや北極圏の自然の映像が、30分毎にあります。大きなスクリーンの前で映像が始まるのを待っていると、"Hello, Yuki!" と声がかかりました。前日の犬ぞりツアーで一緒に食事をした、イギリス人夫婦でした。2人はその日、クルージングを楽しんでいたとか。フィヨルドの景色を船から眺めるのは、とても素敵だったそうです。あと数日あれば、そんなツアーにも参加したかったですね。
でも。トロムソ滞在中にはオーロラも見ることができたし、充実の2日間でした。

0 件のコメント: