2012/02/26

Abashiri 網走 2

 I visited Drift Ice Museum. It located on a hill.
次は、流氷館。天都山の上にあるので、景色が楽しめます。
 I could see Drift Ice and Shiretoko Peninsula. There were mountains covered with snow.
白いところが流氷でしょう。知床半島の山々が見えました。


 Clione, they are called Sea Angels.
やはり、いました!「流氷の天使」クリオネ。
 What are they? They are balloon lumpfish.
何なに? フウセンウオって呼ばれるそうです。流氷の下には、こんな魚も。
 Then I went to Abashiri Prison Museum. 
次に訪れたのは、網走監獄博物館。
平成22年に、映像もある監獄歴史館がリニューアル。見どころが増えてました。






Abashiri Okhotsk Drift Ice Festival was held February 10-12. I headed to the site by bus.
雪が降り出しました。
今年は、2月10~12日があばしりオホーツク流氷まつり。バスで会場へ向かいました。

0 件のコメント: