2009/04/30

Wave Rock in Australia


One of wonderful places in my West Australia trip in 2008 is Wave Rock. It's about 300 km east of Perth. I joined one day bus trip which took 14 hours. Wave Rock was a stunning landscape.

昨年9月、西オーストラリアの旅。まだ紹介できていない場所がありますが、そのひとつ。ウェーブロック。パースから東へ約300kmのところにあります。パースからの1日ツアーに参加しましたが、8時出発して、帰りは20時30分の予定が22時到着という14時間のバスの旅でした。
写真で見ていたより、ずっと迫力があって、大感激でした。


They were pretending to surf on the wave of rock.
観光客たちは、波乗り、サーファーのポーズで記念撮影。


Wave Rock is a big rock like Uluru. The pathway led to the top of the rock.
ウェーブロックはウルル(エアーズロック)のような大きな岩の一部でした。
階段もあり、その大岩に登ってみました。


The panorama view from the top of the rock. Woops... I realized that I had climbed on the sacred rock, I had a sense of guilt.

大岩の上からは、平原が遠くまで見渡せました。
と、その時に気付きました。アボリジニの人たちにとって神聖なウルルに登ることは避けましたが、この岩も神聖な場所なはずなのに、登ってしまった。ごめんなさい。。。


There were trees and rocks on Wave Rock.
大岩の上には木々や岩がありました。


I met an elderly couple on the bus trip. Their digital camera's battery was dead, so I took a picture of them and sent it later. They were nice, I had a tea break with them.

足の悪い奥さまをいたわりながら歩いていた、ひ孫が3人もいるという夫婦。途中で夫婦のデジカメのバッテリーが切れてしまったので、私のカメラで撮りましょうと声をかけると、このポーズ。同じツアーに参加していて、この後のアフタヌーンティーでは、いろいろお話をしました。


There was a stone fence.
大岩から観光客が転げ落ちないように?柵がありました。


I walked down on the gentle slope, glanced at Wave Rock once again.
緩やかな坂を降りました。最後にもう一度、ウェーブロックを眺めました。


Hippo's Yawn which is a natural rock formation shaped like a hippopotamus. Native people used to give birth to babies in this sacred place.
ウェーブロックの近くにあった、カバのあくび岩。アボリジニの女性はここで出産をしたという、神聖な場所です。

2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

このウエーブロックはかなり遠いですね。これだけで一日ですね。

 壮観ですね。パースに行くとここですね。オーストラリアの大きさがわかります。
    by tetu

Yuki さんのコメント...

パースへ訪れる機会がありましたら、ぜひ行ってみてください! 割高ですが、日本語ツアーもあって、同じバスに日本人添乗員との4人グループもいました。バス内ではヘッドホンで説明を聞いたり、クイズをしたりされていましたよ。