2009/01/08

Cranes 丹頂鶴 3


Finally I arrived at Tsurui village, stayed at a hotel for two nights.
After breakfast, I took a walk in the village.

鶴居村のホテルで2泊。朝食後、てくてくお散歩。
霜をかぶった葉。陽が当たる場所から、融けていきます。


Tsurui Ito Tancho Sanctuary.
People came to watch cranes from different places. They were taking photos with big telephoto lens.

鶴居・伊藤タンチョウサンクチュアリ。
大きな望遠レンズをつけたカメラが並んでいました。
その中、小さなデジカメでツルたちを撮りました。









Cranes gathered around a crane sitting down. We worried about the crane, but it started walking, then flew away.

座り込んだツルの周りに、「どうしたのー?」と次々に集まっていました。
カメラマンたちも心配していましたが、何事もなく歩き、飛んでいきました。


I was watching cranes under the freezing temperature. I got back to the hotel to warm myself. Then I went to watch cranes again.

零下の気温の中、身体の芯まで冷えました。ホテルに戻って休憩したあと、午後に再びツルたちに会いに行きました。

2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

いいお天気の中、タンチョウヅルの素敵な画像がたくさん撮れましたね・・・!

Yuki さんのコメント...

タンチョウヅルたちを眺めていると、あっという間に時間が経っていました。
いろんな表情を見せてくれて、楽しかったです〜。