2008/07/12

Yagishiri 焼尻島 1


I rent a bicycle at Yagishiri. I was said that it took about three hours to go around the island by bicycle and there was a steep slope on the north side of the island.

焼尻島は徒歩でも一周できるし、サイクリングで約3時間でまわれます。焼尻島の北側の海沿いの道には急な坂があるので、中央の道を進んで南側の海沿いの道を戻るのがおすすめです。気をつけて行ってらっしゃい!と、レンタサイクルのおばちゃんに飴を2つもらって、出発しました。
ハマナスの花。シーズンは過ぎていましたが、少し咲いていました。


It was a beautiful day! I could see Rishiri Island clearly. I met an American taking a picture of Rishiri. He lives in Haboro until this November and said it was rare to see Rishiri clearly. He also told me about his experience of Rishiri climbing, started climbing at night and had a thunder then saw beautiful sunrise from the top of Rishiri.

この日は、雲がほとんどない良い天気! 利尻島がはっきり見えました。感動!
利尻島の写真を撮り、眺めていたアメリカ人に会いました。羽幌に今年の11月まで住んでいるそうで、こんなにはっきりと利尻島が見えるのはとても珍しいと言っていました。彼は夜に利尻島を登り始め、雷に途中あって怖かったけど、頂上から見た日の出はきれいだったと、利尻島の思い出を話してくれました。


Rishiri was so beautiful, I decided to go along the north side of Yagishiri in spite of a steep slope.
あまりにも利尻島が美しく見えたので、レンタサイクルのおばちゃんのアドバイスより自分の直感のまま、北側の海沿いの道を利尻島を眺めながら走ることにしました。向こうに天売島が見えます。


Ezonyu.
エゾニュウを見ると、北海道に来た実感がわきます。



Ezosukashiyuri.
エゾスカシユリも咲いていました。



I looked back the road. I started climbing the steep slope.
走ってきた道を振り返ります。急な坂の始まりです。


The slope continued...
急坂はまだまだ続きます。あの先が頂上? 自転車のギアを1速にかえて頑張ります。


I met this splendid scenery on the slope. I was lucky to choose this route.
坂の途中の風景。向こうに天売島が見えます。この道を選んで良かった〜!

0 件のコメント: