2011/07/12

Bikuni 美国


On July 2, I woke up early morning and went to Kamui Misaki on foot. After I took a walk on the pathway, I went to Bikuni by bus. At first I headed to an observation deck at the point of Ogon Misaki.

7月2日。早起きして、宿から神威岬までてくてくお散歩。神威岬でお散歩した後、バスで美国へ。まず、黄金岬の先の展望台へ行きました。



Bikuni Town.
美国のまち。







It was Saturday. The sightseeing boat was almost full.
水中展望船に乗りました。土曜日だったので、人がたくさん。


There were countless seagulls!
海鳥がたくさん!!



We could see the bottom of the sea. There were a lot of see urchins.
グラスポートになっています。ウニがたくさん!



Look at the color! Shakotan Blue! If it had been a sunny weather, the color would've been much more gorgeous.
積丹ブルー! お天気だったら、もっと、もっと、きれいなのでしょう。






Tourists feed seagulls.
最後はウミネコ。観光客が投げるパンを、上手にキャッチします。

2 件のコメント:

TAKE さんのコメント...

美国はダイビングのライセンスを取ろうと思って初めて潜った海です。
4月の暗い海、昆布とウニとヒトデしかいない上に悪徳店で借りたドライスーツは至る所から冷水が入り込み・・・
北海道でのダイビングは諦めました・・・

そんな思いでな場所です(笑


夏はとてもきれいなところですよね!

Yuki さんのコメント...

TAKEさんへ。

4月の海は寒かったことでしょう。せっかくのドライスーツがドライでなかったのですね。。。

ホント、きれいでした。ウニって、あんなにたくさんいるんですね。北海道の海には、ビックリしました。
土曜日は家族連れが多かったです。