2009/12/30

Scenery from bus 車窓 1


We took a bus for a long time almost everyday in Turkey. I enjoyed the scenery from the bus. The autumn color was beautiful.
トルコの旅。バスでの移動距離がとても長く、車窓を楽しんだ。
11月から12月にかけての秋景色。


Our bus sometimes ran through towns.
町中を通ったり。


We often saw men gathered and talking in front of restaurants.
カフェの前のテーブルでは、男性が4−5人集まっていることがしばしば。ガイドさんによると、日々の情報交換をしているのだとか。


A pond?
池?


It was a salt pond.
塩田だそうです。



There were orange groves.
オレンジ畑。


Trees lining a street had oranges.
街路樹にもオレンジが実っていました。


The harvest time was over. I noticed that I couldn't see mountains clearly anywhere in Turkey. I don't know it was because of mist or smoke.

郊外には、畑が広がっていました。収穫は終わっていましたが、トウモロコシやビート、ジャガイモ畑などだそうです。
トルコに来てすぐ、空気が白いと感じた。少し遠い山が白んでいて、はっきり見えない。霧のせいか、煙のせいか、結局分かりませんでしたが。





Some fields were burned.
野焼きされた畑もありました。

0 件のコメント: