2013/07/16

Akita Komagatake 秋田駒ヶ岳 8

 I walked down to Amida-ike.
阿弥陀池に下りてきました。
 I walked on the snow to get to the swamp, Jododaira.
この雪渓を横断して、前日歩いた浄土平へ。
 I reached the other side of the snow.
ゆっくり一歩ずつ歩いて到着。帰りはここを登らなきゃ。
 The snow had thawed just a few days before.
雪解けしたばかり。
 There were countless flowers!
雪解けしてしばらくすると、一面お花畑。


 Hinazakura
かわいい。ヒナザクラ。
 This trail is a shortcut between the eighth stage of Akita Komagatake and Amidaike hut.  
湿原を過ぎると、急な下り坂。8合目が見える。
かなり近道ですが、一般道でないので、もう少し下ってから戻りました。
 It was a beautiful scenery which had been hid by a thick fog on the previous day. 
A part of this shortcut was dangerous, I went back to Amida-ike. 
前日は、霧で見えなかった景色。

 Someone said "it's a magnificent view!"  
再び雪渓を歩き、阿弥陀池へ戻る。
横岳の方へ登ると「わぁー、これは絶景だねぇ」と声が聞こえた。田沢湖が見えていた。

 They are pretty.
すみれ色のスミレ。

 Takanesumire
タカネスミレ~。

 hydrangea
ヤマアジサイの一種でしょう。かわいい。
 They are chic flowers.
名前は分かりませんが、今回よく見かけました。

I had a really great three days in Akita Komagatake. I met nice local people in this trip. 
I'd like to visit Akita again in the near future!
久しぶりの秋駒。大満足なお散歩でした。
「アルパこまくさ」までのバスの中、ガイドをされているおじさまと30分くらいお話しました。そこで、黄色いスミレのことなど、いろいろ教えてくださいました。
「アルパこまくさ」からは、予約していた乗り合いタクシーで、秋田空港まで直行。タクシーでは運転手さんが秋田のことをいろいろと教えてくださって、、、秋田はすごい! また行こう! 

0 件のコメント: