2013/07/02

Akita Komagatake 秋田駒ヶ岳 1

 I flew to Akita airport on June 22. I went to the eighth stage of Akita Komagatake by route taxi and bus. I started walking around 1 p.m. There were lots of beautiful alpine flowers!
6月22日、朝の便で秋田空港。乗り合いタクシーで「アルパこまくさ」へ。山頂には雲がかかっていましたが、バスで秋田駒ヶ岳8合目へ。13時前に到着。てくてくお散歩。かわいい花たちが待っていました! 3年ぶりの秋駒です。来て良かった〜!







 cherry blossoms!
サクラが咲いていました。
 I noticed yellow flowers by the trail. Local people who I met later told me that there were three kinds of yellow viola on the mountain.
「黄色いスミレ」には3種類あることを、後日地元の方に教えてもらいました。
 Maybe they are Obakisumire.
ハート型の葉のスミレ。たぶん、オオバキスミレ。
 Maybe they are Kibananokomenotsume.
丸い葉のスミレ。たぶん、キバナノコマノツメ。
 They looked like lots of tiny bells.
鈴の音が聞こえてきそう。
いろいろな花が出迎えてくれるので、30分で歩ける距離が1時間くらいかかりました。





On the first day, I took a walk for two hours. I saw lots of flowers and took photos of them. I went down the mountain by bus, headed to YH.
今年は寒い日が続き、雪が例年より残っているそうです。今回は、何度も雪渓を歩くことになります。
初日は2時間くらいのお散歩。バスで田沢湖畔のYHへ。

0 件のコメント: