2013/07/13

Akita Komagatake 秋田駒ヶ岳 5

 We went back to 8gome, the eighth stage of Akita Komagatake. I said good-bye to the local man who guided me. I had a few hours by the time I had to take a bus. I started walking again by myself.
いったん8合目に戻り、おじさまとさよなら。お世話になりました。楽しかった!
まだ時間があったし天気も良くなったので、もう少しひとりでてくてくお散歩。
8合目までの車道や、向こうには乳頭山も見えます。
 Local people fixed the wooden stakes and the rope on the snow. They said that they had to fix them every day because the pathway on the snow was moving by its melting.
前日とは違う道になっていました。この杭とロープは、地元の方が作ってくださっています。雪解けのこの時期、1日で数十センチも変わるとか。
 I saw Tazawa Lake.
田沢湖が見える。


 I noticed white flowers. They are a kind of edelweiss, Miyamausuyukiso.
あれ? もしかして、、、望遠で撮りました。やっぱりエーデルワイス! ミヤマウスユキソウです。今回、この場所でしか見ませんでした。



 It's a beautiful blue sky!
青空がきれい!
 Hello!
こんにちは。


I was going to be back next day.
明日も戻ってきましょう。

2 件のコメント:

tetu さんのコメント...

山はいいですね。149あんslHi

Yuki さんのコメント...

tetuさん、こんにちは。

とっても素敵な旅でした。
山は、いいところ!
秋田は、いいところ!