2012/01/31

Northern lights オーロラ

 On January 18, I joined a chasing northern light by car tour. We went to a suburb by car, then we waited for northern light there. The temperature was around -5℃, and it was windy. I felt colder than -5℃. At first, there was a long cloud-like aurora. But it hadn't changed its shape, no other aurora appeared. We looked up the sky and got in the car to get warm. Around 11 p.m. aurora appeared at some places! The color was white. The aurora was swaying like a curtain, then disappeared. We took pictures of aurora. 
I adjusted the photos by PC at home. Green aurora showed up! 
2日目の夜は、オーロラツアーに参加しました。私が参加したツアーは、車でオーロラが見えそうな雲の少ない場所へ移動し、そこでオーロラが現れるのを待つというもの。マイナス4~5℃くらい。風もあったので、寒い! 
遠くに白い細長い雲のような物が見え、「この光が強くなるのを待とう」待っているときは、寒さが厳しい。冷えきる前に、暖かい車へ避難。
車に入ったり出たり、あきらめかけた時、頭上にカーテンのようなオーロラが現れました。光は強くなったり、薄くなって消えたり。違う場所に出現したり。オーロラが出だすと、もう寒くありません。撮れているのか分からないまま、カメラを向けました。シャッター速度60秒で、なんとかうっすら緑の光。
でも、パソコンで露出を上げたりすると、もう少し緑の光が現れました。実際に見た色は白です。

2 件のコメント:

tetu さんのコメント...

ほんのりと怪しげな青い光が空に輝きますねえ。肉眼では白く見えていませんでしたか。写真では緑になるこの不思議。

Yuki さんのコメント...

tetuさん、こんにちは。

tetuさんも、白いオーロラを見られましたか。写真に撮れてないとあきらめていたので、パソコンで緑の光が現れた時は嬉しかったです。実際のゆらゆら揺れるオーロラは表現できていませんが。。。
写真では色が出る。フシギですね。