2011/06/28

Reykjavik レイキャビク 2


The Diet Building is not big.
かわいい国会議事堂。



There were a lot of birds on Tjornin Lake.
チョルトニン湖。鳥がいっぱい。




These birds were unfamiliar to me. I saw them in Grimsey Island later.
見慣れない鳥が。この後、グリムセイ島でよく見かけました。


They walked up to me. At the time, I had a sandwich in a plastic bag.
わぁ。近づいてきました! この時、透明な袋に入ったサンドイッチを持っていました。。。


Birds gathered around a mother and a boy.
向こうで鳥たちが集まっています。


I noticed a brown head bird. Kawaii.
頭が茶色の目のまわりは白い鳥がいた。かわいい。




A goose came.
何かちょうだい。と、大きめの鳥。


These birds were noisy. I remembered five years ago at Hofn. They shouted at me.
少し離れた場所では、ぎゃーぎゃーとこの鳥たちが大騒ぎ。アイスランド各地でよく見かける。5年前は、ホプンで襲われかけた。今回もグリムセイ島で、私に向かってきました。


I saw goose family at the same place as five years ago.
期待しながら、空港の方へ歩くと、やはり!いました。5年前もここで子育てをしていました。

0 件のコメント: