2011/06/06

Onuma Koen 大沼公園 1


I stayed at Onuma-Koen YH one night, I went around Onuma-Koen for two days. I didn't know that Onuma-Koen was famous for a song "A Thousand of Winds." This is the monument of the song.

今回の旅は、久しぶりに大沼公園を訪れたいというのがメインの理由でした。函館から近いのに、自然豊かで鳥たちがたくさん。大沼公園近くのYHで一泊して、ゆっくり過ごしました。
訪れて、気付きました。ここは「千の風になって」の訳詩と音楽が誕生した場所でした。5月16日と17日、2回訪れました。


The first day was foggy.
霧がかかった風景。


I could see Komagatake on the second day.
17日は駒ヶ岳が見えました。


0 件のコメント: