2011/03/19

Sapporo 雪まつり 2


Before I left Hokkaido,
I went to Nakajima Park.

北海道冬まつりの最終便です。
千歳空港へ向かう前に、
中島公園へ行ってみました。





There were cross-country sky courses in the park. When I visited Asahikawa, I walked on a cross-country sky course.

歩くスキーコースがありました。旭川の公園にも、ありました。
市民の憩いの場です。


Some people were strolling in the park.
お散歩中の人たちも見かけました。




There was an astronomical observatory.
天文台があるんですね。





This pond was covered with snow.
ここは、池。


Local snow festival in this park.
公園の一画には、手作りの冬まつり。


This area must have been filled with warm lights in night.
夜は、暖かい明かりでいっぱいなのでしょう。




Children were enjoying Snow Festival!
雪上運動会! 

2 件のコメント:

tetu さんのコメント...

街の中で、居ながらにして、雪の里が味わえますね。池の上も歩けそうですね。
 4月から少し時間が出来そうで、気侭な旅が出来るかと思っています。

Yuki さんのコメント...

tetuさんへ。

雪まつりは、何度訪れても、いいですね〜。
今回は、地元の手作り冬まつりを堪能できました。