2011/03/29

Danshui 淡水 1


After I came back to the center of Taipei from Jiufen, I visited Danshui. There were shops along Danshui River.
九份から台北市内に戻り、MRTで淡水へ。淡水河の河口の街。水辺にお店が並んでいます。




I was interested in 臭豆腐, literally “stink tofu“, but I didn't have the courage to eat it.
臭豆腐。興味あるけど、食べる勇気が出ませんでした。


There were boats for the opposite bank and for Fisherman's Wharf, 漁人碼頭. I headed to Fisherman's Wharf.
対岸への渡し船。「漁人碼頭」への船もあって、楽しそうなので、乗ってみました。



I arrived at Fisherman's Wharf, 漁人碼頭. Most of visitors were young.
「漁人碼頭」に到着。若い人たちが多かった。
写真を撮ってください〜と、頼まれました。中国語で。私が外国人だと分かると、きゃあーどうしよう、、という感じで、かわいかった。





I stayed there to see the night view.
さあ、淡水へ戻ろうと思ったら、なんだか夜景が素敵な予感。暗くなるのを待ちました。

0 件のコメント: