2010/08/06

Hanamaki 花巻 1


On the following morning, it was still raining. I visited Miyazawa Kenji Museum in Hanamaki.
7月15日も、雨でした。秋田駒ヶ岳でのお散歩はあきらめて、花巻の宮沢賢治記念館へ。以前訪れたのは2月。雪の中の、静かなところという記憶があります。


It took about 20 minutes from Hanamaki station by bus. The museum was on the top of a hill.
花巻駅からバスで約20分。バス停から小高い丘を登ります。


I walked on a path.
途中、「やまねこの小道」(たしか、その名前が付いていたと思います)というお散歩道がありました。




I reached at the top of the hill.
丘の上からは、見晴らしが良い。


I could've seen Mt.Hayachine if the weather had been clear. I remembered the wonderful traditional dance on the top of Mt.Hayachine three years ago.
天気が良ければ、早池峰山が見えるのでしょう。早池峰山といえば、3年前の山開きの日に、山頂で神楽を見学した感動を思い出します。


Lunch time.
まずは、昼食。宮沢賢治の童話を思い出させるようなレストラン。



It was a cozy restaurant.
緑に癒されながら、ゆったりと食事。



Miyazawa Kenji Museum.
宮沢賢治記念館。宮沢賢治の世界にどっぷり浸りました。


There were pathways on the hill.
周辺にはお散歩道があり、野生の花や花壇の花など、自然たっぷりです。




There were monuments of Miyazawa's tales.
宮沢賢治童話のモニュメントも、あちこちにありました。
ドッテテドッテテ、ドッテテド

0 件のコメント: