2013/09/29

Cairns モスマン渓谷

 On the third day of my Cairns trip, I joined a tour to visit Mossman Gorge. That building was built recently.
ケアンズ3日目。モスマン渓谷へ訪れるツアーに参加しました。
モスマン渓谷は10年前にも訪れましたが、以前はこんな立派な施設はありませんでした。
 We headed to the entrance of Mossman Gorge by shuttle bus.
モスマン渓谷の入り口まで、シャトルバスで向かいます。


 I had come here ten years ago. There had been not that pathway at the time. The number of visitors increased.
遊歩道が整備されてました。10年前とは、全く違います。
訪れる人の数もかなり増えていました。

 I walked on the ground ten years ago.
以前は、この遊歩道の下を歩いていました。



 We had a rest by a creek.
川沿いで休憩。
 Australian Brush-turkey
ここにも、野生の七面鳥。

 That tree was bent artificially as a aboriginal sign.
変わった曲がり方をした木は人工的にされた、アボリジニの道しるべだとか。

It was a pleasant walk in the rainforest.
緑豊かな熱帯雨林のお散歩でした。

0 件のコメント: