2013/08/28

Akita Komagatake 秋駒7月 7

 I walked toward Medake.
女岳の方へ、寄り道。

 That lava flowed in 1970. The temperature of the ground is raising on the top of Medake. I walked back, headed to Odake.
1970年の噴火で、女岳から流れた溶岩の跡。
女岳は地熱の温度が上がっているそうなので、ここで引き返して男岳に向かいました。


 Medake 
女岳



 It's a kind of Edelweiss, Usuyukiso.
ウスユキソウが咲いていました。


 The top of Odake. 
男岳。
 I enjoyed the scenery from the top of Odake.
男岳からの風景をしばし楽しみます。
 I went back to the bus stop of the eighth stage of Akita Komagatake.
8合目のバス停へと向かいます。
 There were many yellow flowers, Nikkokisuge.
ニッコウキスゲがたくさん咲いている場所へ、戻ってきました。



I enjoyed walking on Akita Komagatake for 10 hours on the day. I saw lots of pretty wild flowers! 
The next day was raining. I enjoyed hot spring at Nuto Onsen. 
この日は、6時30分頃から16時20分くらいまで、約10時間も秋駒で遊んでいました。
次の日は、朝から雨が続いていたので、乳頭温泉やアルパこまくさの温泉を楽しんで、帰路につきました。

0 件のコメント: