2013/02/20

Naruto whirlpools 鳴門のうず潮

 I went back to Fukura. I took a tourist boat to see Naruto whirlpools. Until the departure time, I went up to the observation deck of Nanairo-kan. 
福良に戻り、鳴門のうず潮を見ることにしました。うずしおクルーズの出発まで、乗り場のあるうずしおドームなないろ館の展望台から眺めました。
 You can see Awaji Ningyo Joruri in that unique shaped building. I visited the theatre after the cruising of Naruto whirlpools. 
なないろ館のすぐ前にあるのが、淡路人形浄瑠璃館。クルーズの後、初めて人形浄瑠璃を楽しみました。
 We left Fukura. Sea gulls followed our boat.
さあ出発。船内では、カモメのえさが売られていました。
 I began to see Onaruto Bridge.
大鳴門橋が見えてきました。

 Our tourist boat arrived at Naruto Strait. The current was rapid, as if we were on a river.
水の流れが速いです。まるで大河にいるよう。
 Whirlpools appeared suddenly, then disappeared.
うずしおは急に現れては、すぐに消えてしまいます。
見るのが大変。でも楽しい。








 Before I visited Nadakuroiwa-suisenkyo in the morning, I had had enough time to get to Onaruto Bridge Memorial Hall by free shuttle bus. These are photos from its observation deck.
朝、神戸から福良に着いた時、灘黒岩水仙郷へのシャトルバス発車まで1時間以上ありました。地元の方の勧めで、無料シャトルバスに乗って、うずの丘大鳴門橋記念館へ寄ってみました。展望台からの風景。

0 件のコメント: