2013/02/24

Dejima 出島

 After I left HUIS TEN BOSCH, I stayed at Sasebo one night. On the following morning I went to Nagasaki by bus. They are Nagasaki Lantern Festival decorations.
佐世保で1泊して、バスで長崎へ。ランタンフェスティバルの飾り。夜は素敵なのでしょう。
 At first I visited Dejima. Dejima has been excavated and restored still now.  
出島へ行ってみました。現在も発掘調査や復元、修復が行われています。
 This is the main gate. The entrance fee was 500 yen.
水門。ここがメインゲート。入場料は500円。






 There was a miniature of Dejima.
出島のミニチュア。



 I left Dejima, went to a restaurant at a wharf.       
出島を出て、海の見える食堂で昼食。
 I had sashimi of a mackerel. It was fresh and delicious!
釣りあじ御膳を選びました。一本釣りのアジをまるごと一匹。美味しい!
 Then I visited Nagasaki Prefectural Art Museum. There was an exhibition of photographs. 
長崎県美術館では、奈良原一高さんの写真展がありました。軍艦島へいつか行ってみようと思いました。

I spent for a while on a rooftop garden.
美術館の屋上には、ゆったりできる場所がありました。

0 件のコメント: