2012/10/01

Peru ペルー 1

 I flew to Peru via Mexico on August 20. I was on a package tour from Narita. 
8月20日成田発のツアーで、メキシコシティー経由ペルーへ。メキシコシティーの空港には、エアロメヒコの飛行機だらけ。
 We arrived at Lima around midnight. On the following morning, we headed to Pisco by bus. 
ペルーのリマには深夜に到着し、仮眠程度に眠って朝。ナスカの地上絵を見るために、海岸沿いをバスでピスコに向かいました。リマの中心地から出ると、砂漠のような風景。山には木がなく、砂山。
 I was surprised that there was a town on a sand hill.
砂山に家が建ち、町ができていました。

 People built houses in desert land illegally. 
何もない土地に、ここは私の土地だと勝手に境界線と簡単な家を建てる。
 They insist on the right of living for several years. 
5年間、立ち退き要求に屈せずに”頑張る”と、自分の土地となり、
 Finally they get the land.
やがて町になるそうです。
 Farming
農作業の風景。
 I often saw these small vehicles.
街では、よくこの三輪車を見かけました。
 We had a lunch in Pisco. 
ピスコに着き、海岸近くのレストランで昼食。ペルーにはトウモロコシやジャガイモの種類はとても多いそうです。
 There are so many kinds of corn in Peru. I saw black corn for the first time.
黒いトウモロコシを見せてもらいました。
 The restaurant was in front of the beach.
レストラン前の海岸。



I noticed a big bird floating far from the beach. It was a pelican.
遠くに大きな鳥! と思ってデジカメの望遠で撮ると、ペリカンでした。

0 件のコメント: