2011/05/29

Botanical Garden 六甲高山植物園 2


Rokko Alpine Botanical Garden.
There were lots of pretty flowers.

六甲高山植物園。
かわいい花たちが出迎えてくれます。





They looked like cherry trees. But...
桜?


They were azalea trees. Goyotsutsuji.
いいえ、ゴヨウツツジでした。


Shakunage.
シャクナゲでしょう。



Various alpine plants were planted.
池の向こうには、いろいろな植物。


One of my favorite alpine flowers, Iwakagami.
イワカガミ。


Miyama-odamaki.
ミヤマオダマキ。




Chinguruma.
チングルマも咲いていました。





There were two kinds of Usuyukiso.
ホソバヒナウスユキソウと、


Rebun-usuyukiso. When I visited Rebun Island in Hokkaido, I saw countless Rebun-usuyukiso.
And I saw lots of usuyukiso in Akita.

レブンウスユキソウ。礼文島では、一面のレブンウスユキソウに感動しました。
秋田の乳頭山にも、ウスユキソウの群落がありました。



Amadokoro. They looked like raindrops.
アマドコロ。雨のしずくのようです。


I enjoyed spring flowers.
春の高山植物園。花いろいろ、でした。

0 件のコメント: