2007/12/09

Ginzan Kaido 銀の道 3


The sudden shower stopped after fifteen minutes I had sheltered, I started walking. Trees along the pathway protected me from light rain.

どしゃ降りの雨がおさまり、またお散歩を続けました。時々小雨が降りましたが、木々が傘代わり。最後まで傘をささずに歩けました。
道端にはかわいい花も咲いていて、お散歩を楽しくさせてくれました。


I walked through a village, Shimizu.
銀山街道の途中にもう一つの集落、清水。そこを過ぎると、また山道です。


Suddenly I heard the sound of train. The trains run along the coast, so I knew my destination was coming soon.
列車の走る音が聞こえてきました。列車は海沿いを走っているので、海が近づいていることが分かりました。


I walked down the stone stairs covered with moss. I noticed that I had seen a photo of the scene on my guidebook.
苔のついた石が並ぶ階段。振り返えると、ここがガイドブックに載っていた写真の場所だと気づく。


I reached the entrance of Ginzan Kaido. I walked on the paved road from here to Yunotsu.
ハイキングコースの終点。ここから温泉津まで、舗装道路を歩きます。


The guidepost said “Right, Ginzan Omori”
右、銀山大森と書いてあります。


Finally I arrived at Yunotsu Onsen. “Yakushiyu” is in top 12 of Japan Spa Association ranking, many tourinsts visit there. I went to “Motoyu”, the oldest hot spring in Yunotsu. I met local people in the bath, and enjoyed talking to them. We soaked ourselves in the bathtub and cooled down ourselves out of the bath, and soaked again. We stayed at Motoyu more than one hour.

温泉津温泉街。「薬師湯」は日本温泉協会認定五つ星の湯。源泉湯100%の旗が掲げられ、観光客に大人気。私は1400年以上前から湧出しているという「元湯」へ行ってみた。熱い湯、ぬるめの湯、湯座り湯の浴槽があったのですが、ぬるめの湯でも熱い!地元の年配の方5人と出会う。湯に浸かっては、上がって「身体を冷ましながら、また湯に浸かるんだよ」と。なるほど、熱い湯にも慣れてきて、とても気持ち良い湯になってきた。浴室、浴槽もレトロで趣きがありました。おしゃべりを楽しみながら、みんな1時間以上浴室にいました。

0 件のコメント: