2006/06/15

Iceland アイスランド


It was six years ago. I met an Australian man at a YH in New Zealand. He said “I’ve been to more than fifty countries. Iceland was the most amazing country.” It was four years ago that I decided to go to Iceland in the near future. I met Australian couple at a YH in Akita in Japan. They said “You can see many different sceneries in Iceland, such as look like the surface of the moon, green fields. There were lots of nature. We want to visit again!”
Last year, I planed to go to France for my vacation. When I went to a travel agency to buy flight tickets, I happened to find a brochure of Iceland organized tour. I changed my mind. I applied the tour.

アイスランドへ行きたいと思ったのは、6年くらい前のこと。ニュージーランドのユースホステルで出会ったオーストラリア人から「今までに50カ国くらい旅行したけど、一番良かったのはアイスランドだったよ。」と聞いた時。必ず行こうと決心したのは、4年前。秋田のユースホステルで出会ったオーストラリア人カップルが「アイスランドは月の表面のような場所や緑の多い場所などいろいろな風景が見られる。自然が多く、ヨーロッパの中で一番良かった。」と言った時。
去年、長期休暇にはフランスへ行こうと、ガイドブックを買って旅行を計画。航空券を買うために旅行会社へ行った時に、アイスランド旅行のパンフレットが目に入り、すぐ申し込んでしまった。
パッケージ旅行はほとんど利用したことがないので、1人参加は寂しいかなとか、どんな人たちと一緒になるのかな、などどきどき。でも、ホテルも食事も交通機関もついているので、とても楽で安心。


It took about twelve hours to get to Iceland by nonstop flight. The land was covered with snow.
日本から直行便でアイスランドへ約12時間。もうすぐ到着。アイスランドは雪に覆われて寒そう。



Keflavík international airport
ケプラヴィーク国際空港



We headed to Blue lagoon. It was surrounded by lava flows.

宿泊のホテルに行く前に、月の表面のような溶岩台地の中を温泉ブルーラグーン(Blue Lagoon)へ向かって、バスは走る。


The entrance of Blue lagoon.
ブルーラグーン入り口。溶岩に囲まれている。


You should wash from head to foot before taking the spa. There was a guidance how to take a spa. I washed my body, put on a bathing suit, then I took the spa.
I had to stand on my toes in the center of the spa. But the hot water (good temperature for me) flowed out. I met a group of Swede. One of them said “My daughter has been to Tokyo. I know Japanese song SUKIYAKI.” We started to sing the song in the middle of the spa.

身体をしっかり洗って、水着に着替える。外国人のためにと日本の銭湯に貼ってある“正しいお風呂の入り方”と同じようなものが貼ってあった。アイスランドでは、温泉に入る前には髪から足先まできれいに洗わなければいけないのです。
この温泉は座れるところから、つま先立ちで首の深さまであり。温度もまちまちで、中央の湯が出ているところが熱くてちょうどいい。
温泉では、どこでも話しが始まってしまう。スウェーデンから来たというグループの1人が「娘が東京に行ったことがあるんだ。スキヤキソング知ってるよ。」と言い、「上を向いて、歩こうよ、、、」と合唱が始まった。

2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

アイスランドに温泉があると言うのは「想定外」でした。人を見かけで判断してはいけないように、国も名前だけで判断してはいけませんね。勉強になりました。最近手塩にかけて作っていたプラモデルが大失敗作になり、上を向いて歩かなければならない気分になっています。

Yuki さんのコメント...

氷の国、グリーンランド。緑の国、アイスランド。
アイスランドは近くに暖流があるので、緯度のわりに暖かいとか。
コルセアちゃん。。。弘法も筆のあやまり。。ですか。
私が腹巻き〜と言ったのにすねちゃったのかも、、ごめんなさい。