2013/04/24

Takeda-joseki 竹田城跡 1

 I visited a ruins of a castle, Takeda-joseki. It's on a mountain behind JR station.
秋から春にかけて、雲海に浮かぶ天空の城。
竹田城跡がJR駅から歩いていけると知って、てくてくお散歩。
 This is a start of a trail up the mountain.
竹田駅から少し歩いて踏切を渡り、ちょうど駅の後ろあたりに登山道があります。ここから800m。
 I walked up a steep slope.
ゆっくり、ツツジを眺めながら登ります。



 I arrived at Takeda-joseki. Many people were walking from a car park.
あと3分の1くらいかなと思った頃に、到着。登山口から800mなのは、天守までの距離のようです。ここで、駐車場から歩いてきた観光客と出会います。平日のわりに、人が多くてびっくりしました。




 The highest point is the donjon.
天守が見えます。


 I looked down Takeda town.
竹田駅周辺。


I took a rest.
ちょっと休憩。

4 件のコメント:

tetu さんのコメント...

 おや!もう登って来られましたか。
 昔は登城の太鼓がなると、山裾から駆け足で駈け上ったことでしょう。かなり急な坂ですね。 今でも、下の家老屋敷とか、学校とかの行事で、それから犬の散歩でなどでも利用されているようでしたね。
 

Yuki さんのコメント...

tetuさん、こんにちは。

車がないと行けない場所にあると思っていました。
思っていたより、駅からすぐでした。
tetuさんには、またまた楽しい場所を教えていただきました。
ありがとうございました!

The Outdoorholic. さんのコメント...

Hi Yuki,
This is Barry.I have just read your blog on the Takeda Castle Ruins. My wife and I are off to the area this weekend and plan to visit the castle.
I am also interested in your other blogs and I have connected with your site.
Regards,
Barry.

Yuki さんのコメント...

Hello Barry.
Thank you for visiting my blog.
Takeda Castle Ruins is an amazing place. I hope you'll have a nice weekend.
Regards,

Yuki