2012/04/16

Kinosaki Onsen 城崎温泉

 I visited Toyooka City to watch storks, to see columnar jointed basalt, to enjoy hot spring. I stayed at Kinosaki Onsen for two nights.
コウノトリ、玄武洞、温泉といえば豊岡市。城崎温泉で2泊しました。
まずは、城崎温泉。

 Fortunately, cherry trees were in full blossom!  
ラッキーなことに桜が満開!

 People enjoyed taking photos.
カメラマンもたくさん。




 There were seven hot spring bathes in Kinosaki Onsen. It costs 600 or 800 yen each bath. But one-day-pass costs 1000 yen. You can take all bathes with the pass for one day! Some places have open-air bath.
城崎温泉には、外湯が7カ所。1000円で1日湯めぐりができます。各外湯が600円や800円なので、お得! 透明な湯。滝やお庭を見ながらの露天風呂や洞窟風呂など、どこも楽しい!
At night. Visitors in yukata were strolling under the cherry blossom.
夜桜もすてき! 浴衣に下駄の音。これが城崎温泉ですね。



2 件のコメント:

tetu さんのコメント...

城崎で2連泊とは、贅沢ですね。思う存分湯に浸れたことでしょう。雪がないので、更に動きが自由になったのでは。
 夜の川は風情がありますね。

Yuki さんのコメント...

tetuさん、こんにちは。

城崎ではビジネスホテルに2泊して、外湯を楽しみました。特に、御所の湯は、感動でした。
夜の下駄の音。城崎温泉に来たことを実感しました。
写真は4月14日。ちょうど桜が見頃だったのが、とてもラッキーでした。