2012/04/04

Breiðafjörður ブレイザフェヨルズル湾

 I enjoyed Cruise at Breiðafjörður. It was Saturday, there were children on the boat. Our boat went closer to several islands.
ブレイザフェヨルズル湾のクルージング。
レイキャビクからの1日ツアーで、このクルージングに参加したのは私だけでしたが、出港時間にはたくさんの人が集まりました。土曜日だったので、子どもたちも多かった。
島めぐり。この島には、パフィンもいました。




 See birds were breeding. I could see babies of cormorant.
海鳥たちが子育て中。ヒナがいました。
 There were walls of joint on these islands.
やはりここでも、アコーデオンのような岩。






 They gathered seafood!
海から上がってきたのは、
 We ate fresh scallops and sea urchin.
ホタテやウニが食べられる。小さめだけど、美味しい!


 Children tried to open scallop shells.
子どもたちは大喜び!

It was a windy day. But the cruise was wonderful!
After the cruise, I joined other tour members who had gone around the peninsula by bus. We went back to Reykjavik. 
この島には、羊たち。風が強かったけれど、とても楽しいクルージングでした!
港で、半島をバスでめぐっていたツアーのみんなと合流。また広大な風景を眺めながら、レイキャビクへ戻りました。

5 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

見事な摂理を見せる、日本ではこんなのはあまり見ませんね。あれば直ちに国立公園ですね。
 この時期、この地点ではオーロラは見えませんか。

tetu さんのコメント...

tetuです。名前の記入を失念しました。ごめんなさい。

MYNORDICS さんのコメント...

Beautiful pictures of Iceland and a really interesting blog. Count me as a follower!

Yuki さんのコメント...

tetuさん、こんにちは。

柱状節理は楽しいですね。歯磨き粉のチューブから押し出されたようなところも。
この写真は、昨年の6月に訪れたものです。白夜の時期で、真夜中も明るかったです。

Yuki さんのコメント...

Thank you for visiting my blog! Iceland is a wonderful country!!