2016/10/01

Sado 佐渡 1

 I visited Sado Island to see Japanese Crested Ibis. I flew to Niigata, went to Sado by ship. 
9月下旬。トキに会うため、新潟から船で佐渡島へ。行きは高速艇で約1時間。海は鏡のように穏やかでした。
 I rented an electronically assisted bicycle.
両津港からレンタル電動自転車でお散歩。
 Kamo Lake
加茂湖
 Birds
鳥たち
 Oyster is cultivated in the lake.
加茂湖では、牡蠣の養殖が行われています。
 There were many huts for oyster farming by the lake.
牡蠣の養殖の小屋が湖畔にたくさん建っていました。
 On that oyster raft
牡蠣の養殖筏には、
 birds were resting.
いろいろな鳥たちが休んでいました。
 Cluster-amaryllis
ヒガンバナ
 Harvest time
この日は天気が良く、たくさんの田で稲刈りが行われていました。
 Rice field
美しい田
 People preserve good environment for Japanese Crested Ibis.
放鳥したトキが暮らせるような環境。
 Flowers
豊かな自然。





 I was impressed by beautiful rice fields.
黄金色の田んぼが美しい! と何度も感動した日でした。

0 件のコメント: