2016/10/29

Takamijima 高見島

 I walked up a narrow steep slope.
高見島は坂が多くて狭い道。

 The number of population decreased. Artists used vacant houses as works of art.
島民の数が減少。空き家を利用した作品がありました。

 A vacant house and the ray of sunshine are used.
この作品も空き家と光の作品。



 People used to grow Pyrethrum in this island.
かつて高見島では、蚊取り線香の原料となる除虫菊が栽培されていました。


 Beautiful scenery!
この日、海も空もきれいでした。瀬戸内国際芸術祭の旅では、瀬戸内海の美しさに何度も感動しました。

 These white lines are salt.
塩の作品です。素晴らしい。

 I was looking forward to watching their performance.
楽しみにしていたのが、カンパニー ディディエ・テロン



I looked back Takamijima.
高見島を楽しみました。

0 件のコメント: