2014/09/15

Nemuro 公園

 After breakfast, I left Ken’s Inn. I went to Nemuro Park for birdwatching.
朝食後、民宿をチェックアウトして、根室市内の公園へてくてくお散歩。
まず、根室公園へ。
 Flowers
池には、きれいな花。
 I found some birds.
野鳥たちがいました。

 Then I went to Meiji Park. I enjoyed birdwatching in that hide.
次に、明治公園へ。ここには、野鳥観察舎(ハイド)があります。
この中で、野鳥たちが飛んで来るのを待ちました。
 I was looking around the hide with binoculars.
ハイドから、双眼鏡で眺めていると、
 Oriental Greenfinch
やってきました。ズームで撮影。カワラヒワ。
 A different bird came to the same place. 
同じ場所に、違う鳥もやってきました。みんなのお気に入りの場所のようです。
 How cute! 
ハイド前の遊歩道で。ノゴマの幼鳥かしら。
 Sometimes birds came close to the hide.
ハイドのすぐ近くにも、鳥たちがやってきました。ノビタキ。
 This Siberian Rubythroat was staying for about ten minutes. Its song was lovely.
ノゴマがやってきました。ハイドから4-5メートルの場所で、10分くらいゆっくり過ごしてくれました。



 It has a beautiful ruby throat.
Rubythroat(ルビー色ののど)美しい。
I could see Mt. Fuji from the airplane.
帰りの飛行機から、富士山が見えた。

0 件のコメント: