2014/02/17

Mt. Rokko 雪のお散歩

 Today I went hiking to get to Arima Onsen, hot spring. Daurian Redstart.
有馬温泉へ行こうと、神戸から六甲山越え。
いつものように、ジョウビタキがお出迎え。

 I felt spring was coming soon.
もうすぐ春。

 Siberian Meadow Bunting.
チッチッと声が聞こえ、ホオジロがいました。

 Snow still remained.
予想していましたが、先日の雪が残っていました。
 The ground was covered with snow. Beautiful.
しばらく歩くと、すっかり雪景色。楽しい!
 My walking pole helped me to walk safely.
崖下に落ちないように。ミルフォードトラックのために買った、ウオーキングスティックがとても役に立ちました。


 Most of hikers were using climbing irons.
山頂へ近づくにつれ、雪は深くなっていきます。でも、歩く人が多い道なので、歩くのには問題ありませんでした。出会った人たちのほとんどは、アイゼンをつけていました。
 Japanese Andromeda was waiting for spring.
そんな雪の中、山頂付近の馬酔木。春が来るのを待っています。
 I walked down the north of Mt. Rokko. The snow was deeper. 
一軒茶屋を過ぎ、六甲山の北側は雪はさらに深くなっていました。やはり人通りが多いので、楽しくお散歩。(アイゼンは、あった方が安全です)
 A fallen tree blocked our way. Some people got over it, some people went under it.
大きな木が倒れていました。乗り越えるか、木をくぐっていくか。それぞれ足跡が残っていました。

It was a delightful walking. I got to Arima, took a hot spring.
楽しい雪の六甲山でした。
有馬温泉は、やっぱり気持ち良い~。

0 件のコメント: