2013/12/18

Lotus Lake 蓮池潭 1

 On the following day, I visited Lotus Lake by subway. 
I got off at Ecological District station and headed to the lake.
次の日、高雄の観光地、蓮池潭へ。
高雄駅からバスや電車でも行けるけれど、私は地下鉄で行きました。
生態園區駅で下りて南に歩き、東京薬局で右折。崇徳路をてくてくお散歩。
 There were many shops along the street.
お店が並んでいて、楽しい。ホテルの朝食でお腹いっぱいだったので、眺めるだけ。

 There was a park on my way to the lake.
途中、緑がいっぱいの公園。都市森林浴場。
 People were walking, jogging and doing exercise in the park. I saw birds and squirrels.
お散歩してる人、ジョギングしてる人、運動してる人。
鳥たちも鳴いている素敵なところ。リスも見ました。
 When I was considering how to cross a busy street and a railroad track, I noticed people were walking the same direction. I followed them and found a big pedestrian bridge.
大きな道路や線路をどうやって渡ろうかと思っていると、人たちが同じ方向へ。
ついて行くと、大きな歩道橋。



 I saw a park from the bridge.
歩道橋から素敵な公園が見えた。
 I wanted to visit the park. But It was closed on that day.
残念ながら、閉館日だったのか、入れませんでした。。。
 Tropical flowers.
南国の花。

 I arrived at Lotus Lake.
蓮池潭に到着。



I took a walk around the lake.
池をぐるっと一周、お散歩しましょう。

0 件のコメント: