2013/11/28

Sizihwan 西子灣 1

 I stayed at a hotel near Kaohsiung station for three nights. On November 23, I headed to a subway station to visit Sizih Bay.
This is the old Kaohsiung station building. 
高雄駅近くの西子湾ホテルに3泊。サツマイモの入ったお粥、温かい豆乳、焼き餃子など、バイキングの朝食でお腹いっぱい。日本語を話すスタッフもいて、快適でした。
11月23日は、西子湾辺りに向かいました。
高雄駅近くにあった、旧高雄駅舎。

 The fence were old rails. 
周囲の柵は、線路でできていました。
 I took a subway, got off Sizihwan station. I started walking. 
地下鉄に乗って、西子湾へ。さぁ、てくてくお散歩。
通り沿いのお店の前は、屋根がありました。雨の時に便利だなぁと思いましたが、すぐに南国の高雄では、直射日光が遮られるのがいいと気付きました。

 I found a tunnel between buildings.
建物の合間に、道がありました。
 I walked through the tunnel.
トンネルがあり、人々が通っているので、私も歩いてみました。
 There was an university.
トンネルを抜けると、大学でした。

 I walked along the coast.
南に歩くと、海岸沿いの道。旗津半島にある灯台が見えました。
 There were tropical flowers.
道沿いには、カラフルな花。南国に来たのだと、実感。


 I headed to Former British Consular Residence at Dagou on that hill.
この丘の上に、打狗英国領事館官邸。観光客が多く、私も向かいました。


 I noticed a bird was sucking nectar.
急な階段を登っている時、花の蜜を吸っているメジロに出会いました。
 I walked up the hill. There was a shrine.
階段の上には、お宮がありました。


I had a brief rest.
しばし、休憩。

0 件のコメント: