2013/03/12

Lantern Festival ランタンフェスティバル 12

 There was a departure ceremony of Maso procession at Confucius Temple. Maso is the goddess of the sea. I could see the rehearsal, too.
孔子廟では、媽祖行列の出発式がありました。航海安全の媽祖神の行列で、江戸時代に行われていたものを再現したものだそうです。
出発式の前に予行演習があって、2度も見れたのがラッキーでした。
 The ceremony began.
行列のみなさんが集まって、出発式が始まりました。
 This is a performance for good fortune.
みんなの幸せを願う儀式が始まります。








 They were magnificent!
素晴らしい!
 Maso procession started.
さぁ、行列が出発です。
 I went to Former Chinese Quarter, waited Maso procession.
唐人屋敷跡あたりで、行列を待ちました。



 That man was holding the statue of Maso.
男性の手にあるのが、媽祖神。興福寺まで行列は進むそうです。
I really enjoyed Nagasaki Lantern Festival! 
長崎のランタンフェスティバルは、見どころたっぷり、感動たっぷりでした。

0 件のコメント: