2010/07/18

Parc Guell グエル公園 1


After I left Sagrada Familia, I visited Parc Guell. It took about 10-15 minutes from a subway station by walk. On my way to the park, I had an unpleasant experience. A man having a map asked me the direction of someplace. Soon after another man came to us, showed me a police badge (it must be fake) said to me “Police. What happened? Show me your passport.“ At the time I noticed that he was a fake police officer and cheating me. I left them.
There were so many people in the park because just after the constant rain stopped.

お昼過ぎ、グエル公園へ。一番楽しみにしていた場所です。
地下鉄の駅から徒歩10-15分。途中、地図を持った男の人に道を聞かれ、その場に警察バッヂを見せて「どうしたの?パスポート見せて」と私服警官らしき人が来ました。そこでニセ警官だと気付いてその場を去りましたが、これから訪れる予定の人は気をつけてくださいね。
降り続いていた雨が止んですぐだったので、グエル公園にはたくさんの人が集まっていました。





It was a famous lizard.
人気者のオオトカゲ。私もこのオオトカゲに会いたくて、はるばる来たんだよ。
眺める角度で、表情が変わって見えました。




The lizard was looking at a cute boy.
気をつけないと、


The lizard bit the boy!
頭をガブリ。


There were two buildings at the entrance.
入り口を振り返ります。2つの建物は、お菓子の家をイメージしたものだとか。




There was a big puddle on the terrace.
降り続いた雨で、テラスは池のよう。



I could see Sagrada Familia over there. I had a stroll in the park.
遠くにサグラダ・ファミリアが見えました。
公園を、てくてくお散歩しましょう。

0 件のコメント: