2007/03/04

Kitano Tenmangu 1 北野天満宮


Kitano Tenmangu is famous for Ume. A friend of mine, Midori told me “ Kitano Tenmangu has Ume groves. They are gorgeous.” I visited there on the day I went to Kyoro Gyoen.
Most of Ume trees were in full bloom.
There were lots of people. Some people were taking photos with their tripods, some people were in their Kimono, some people were smoking, children were running around.
The entrance fee was 500 yen including Ume tea and sweets.

友人のみどりさんに「北野天満宮は梅がきれいですよ。」と教えてもらい、御所を訪れた日に行ってみた。参道左手に梅苑の入り口があり、500円払って入る。
ほぼ満開の木が多い。遅咲きの木たちはたくさんのつぼみをつけている。
そして、たくさんの人。大きなカメラで三脚立てて写真を撮ってる人たち。着物の人たち。ベンチでタバコ休憩している人たち。走り回る子どもたち。
入場料にはお茶代も入っていて、茶屋でインスタントの梅茶とお菓子をいただく。






Midori had told me “ There is better place ahead the Ume grove.” I was looking for the path leading there.
I found the path on the corner of the Ume grove. I walked on the path, reached another Ume grove, Odoishita Baien.

みどりさんに「多くの人は手前だけを見て帰っちゃうけど、奥がいいんです。」と言われていたので、それを手がかりに散策すると、ありました。奥へと続く歩道。行ってみると、もうひとつの梅苑“お土居下梅苑”。



There were drooping Umes along a stream, Kamiya-gawa. Here was one of beautiful places for taking photos. People were posing for photos with their family.
紙屋川に沿って、枝垂れ梅が並ぶ。ここでは、みなさん記念撮影してた。私も外国人のお母さんに赤ちゃんと一緒の写真を撮って欲しいと頼まれました。


Asebi, Japanese andromeda.
馬酔木(あせび)の花も咲いていました。

2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

いつも、素敵な写真をありがとう。
しだれ桜は聞いたことあるけれど、しだれ梅もあるのですね〜〜〜。
あせびの花も可愛いです。>>>
スズランみたいですよね!!!違ったっけ??
ただ今、自宅のパソコンが壊れ〜〜シクシク泣いてます。
まー坊が、何かいじったのかな?私かな?
ウイルスが入ったようです。初期化を今、しています。
当分、駄目かもね〜〜<<<悲しいです。トホホ

Yuki さんのコメント...

いつもコメントをありがとう。
しだれ梅、とてもきれいでした。
馬酔木はよく見かける花のひとつです。
かわいいですよね!

パソコンの復活、祈ってます。。