2020/05/06

Xitou 渓頭森林遊楽区 1

 I visited Xitou on March in 2019. It took an hour and a quarter from HSR Taichung Station by Xitou Route Taiwan Tourist Shuttle Bus. There is the entrance 2 near the bus station.     
台湾新幹線の台中駅から台湾好行渓頭線のバスで1時間15分。2019年3月に渓頭を訪れました。標高1000m以上の高地なので、夏は避暑でたくさんの人でしょう。バスターミナル近くの第2エントランスから入りました。

 I entered Xitou Nature Forest Recreation Area.
平日だったから? 入場料は160元でした。


 It was a wonderful forest, Experimental Forest of Taiwan University though.  
日本統治時代は東京帝国大学の、現在は台湾大学の実験林だそうです。人工林と思えないほど素晴らしい木々。

 I heard birds singing.
鳥たちのさえずりが多く、歩きやすく整備された遊歩道。


 University Pond
みどころのひとつ、大学池。



 Taiwan Squirrel    タイワンリス

 This place is also Nature Education Area. 
いろいろな年代のハイカーがたくさん。教育施設もあって小学生たちも楽しそう。

 More than 50 bamboo species has been collected.     竹林。

 I often saw Steere’s Liocichlas.
ヤブドリはとてもよく見かけました。

 There were birds sucking nectar.
桜には、

 Taiwan Yuhina    カンムリチメドリ

 I headed to the entrance 1. Taiwan Whistling Thrush
第1エントランスの方へ向かう途中でも鳥たちがたくさん。ルリチョウ。


 The entrance 1       第1エントランスから出ました。
 I enjoyed birdwatching around the entrance 1. White-eared Sibia
駐車場周辺の木々にも鳥たちが多くて、しばらくバードウオッチング。ミミジロメチドリ。第2より第1駐車場の方が広く、近くに食堂や商店が並んでいました。

I stayed at Ginkgo Hotel for two nights.
近くのホテルで2泊。ここは日本語を話せるスタッフがいて、朝食付きで快適でした。

0 件のコメント: