2016/05/05

Toshozan 突哨山 1

 I visited Toshozan in Asahikawa to see wild flowers and birds.
今年も訪れることができました。早朝、旭川市の突哨山をてくてくお散歩。
 In the early morning, lots of birds were singing.
たくさんの鳥たちが鳴いていました。木の上にはミヤマカケスがいましたが、すぐに飛んでいきました。




 Katakuri, Dogtooth Violet. These petals hadn’t opened yet.
最低気温が0℃近く。カタクリたちは、目覚めたばかりです。


 I saw fallen trees.
倒れた大きな木をよく見かけました。
 female Siberian Bluechat
ルリビタキのメス。


 Black-faced Bunting
食事中のアオジ。

 Ezoengosaku
エゾエンゴサクの群落。


 These petals hadn’t opened yet. But in the afternoon they were in full bloom.
このカタクリたちは、午後にはすっかり開いていましたが、朝はまだお休み中でした。
There was snow some places.
雪が残っている場所もありました。

0 件のコメント: