2015/09/01

Asahidake 旭岳 4

 I kept on walking.
遊歩道をてくてくお散歩。
 There was a swamp area.
湿地もありました。

 Siberian Rubythroat
ノゴマの美しい声が聞こえてきました。




 I had taken my parents here in 2007.
気軽に楽しめる自然の花々。2007年には、両親も歩きました。

 This Siberian Rubythroat didn’t know I was watching.
私に気付かず、一生懸命鳴いているノゴマ。

 I walked around the pathway. I went to the third observatory to see Pine Grosbeak. 
ぐるりと一周まわって、最後にギンザンマシコにもう一度会いたいと、第3展望台へ。
 Some female Pine Grosbeak were eating. 
ギンザンマシコのメスが食事中でした。数羽のメスが飛び回っていました。
 This Pine Grosbeak flew toward me and sat on a board in front of me.
ずっと眺めていると、最後には私の方に飛んできて、目の前に留ってくれました!
 It was raining lightly. But I could see Asahidake clearly just before leaving.
小雨が時々降る中のお散歩でした。帰る頃には、旭岳がすっきり姿を見せてくれました。
 And I could see mountains of Taisetsu over there.
そして、遠くにトムラウシなどの大雪山系の山々の姿も。

 Ropeway station. You can get the information of Asahidake.
ロープウエイの駅。ロープウエイが到着するたびに、遊歩道や登山道の案内をしていました。
It looked like a firework. I enjoyed a pleasant walking with wild flowers and birds. 
ロープウェイで旭岳温泉へ降りると、花火のようなこの植物。北海道に来たことをしみじみ思う。

0 件のコメント: