2018/05/12

Wulai 烏來 1

 I visited Wulai on April in 2016 and 2018. It took about 70 minutes from Taipei by bus.
台北駅近くのバス停から1時間少し。山あいの温泉地、ウーライを訪れたのは、2016年と2018年の4月。
 There was an outdoor bath by the river. But it was closed in 2017.
川の向こう岸に、露天温泉があり、たくさんの人で賑わっていました。でも、2017年に閉鎖されたらしく、2018年にはもうありませんでした。
 I crossed this bridge.
橋を渡ると、
 Wulai Old Street, there were restaurants and shops.
お店が並んでいました。烏來老街。
 I walked along the river.
さらに橋を渡って、川沿いの道をてくてくお散歩。


 Wulai Trolley had been damaged by a typhoon in 2015. Then it was reopened in 2017.
台風の影響により中止されていたトロッコ列車は、2018年には再開されていて、多くの観光客が乗っていました。特に子どもたちは、大喜び!
 I could see pretty birds and listen to their songs. Black Bulbul
時々、鳥たちが会いに来たり、歌を聴かせてくれました。シロガシラクロヒヨドリ。

 Taiwan Whistling Thrush ルリチョウ
 Grey-chinned Minivet ベニサンショウクイ
 That waterfall is Wulai Waterfall, about 80 meters.
大きな滝が見えて来ました。
 I arrived at an observatory. 
滝が見える公園。レストランも並んでいました。
 Wulai Waterfall   烏來瀑布
 I took a ropeway to get to Yunxian Park.
ロープウエイに乗ります。「雲仙楽園」の入場料込みで、220元。




0 件のコメント: