2016/11/25

Ibukijima 伊吹島 2

 I took a walk around Ibukijima Island.
伊吹島を瀬戸内国際芸術祭の作品を楽しみながら、てくてくお散歩。




 There used to be Debeya which mothers stayed with their babies for a month after giving birth.
以前、この島の女性はここで出産し、産後1ヶ月共同生活していたとか。

 I went up to a hill.
高台にあった作品。
 The view from the observatory.
島が見渡せました。

 That looked like a parabola.
パラボラアンテナのような作品の中心には展望台があって、
 I entered the center of the parabola and looked up.
いりこを干す網の集まりでした。
 I went back to the port.
港の戻りました。



 Kannonji Port.
観音寺港に戻ってきました。
 a flock of Black-headed Gull
たくさんのユリカモメ。
Ibukijima Island is famous for Iriko, boiled and dried Japanese anchovies.
伊吹島のいりこが荷揚げされていました。

0 件のコメント: